Pages

Subscribe:

Waktu Solat

Dapatkan widget waktu solat ini

Waktu Solat

Dapatkan widget waktu solat ini

NAK TAU GAJI BARU?

SILA KE LAMAN WEB INI http://docs.jpa.gov.my/ssm/#pengiraan .

kalau nak baca pekeliling... sila klik docs.jpa.gov.my/docs/pp/2012/pp022012.pdf -

Pengiraan Pemindahan Gaji

Apa yang perlu anda lakukan ialah mengira berapa gaji baru SSM 2012 anda berdasarkan peratusan kenaikan gaji untuk 13% yang telah diumumkan oleh Perdana Menteri baru-baru ini. Caranya :

klik http://docs.jpa.gov.my/ssm/#pengiraan

  1. Pilih samada anda daripada daripada pecahan kumpulan yang berkaitan dengan anda
  2. Masukkan gaji lama anda pada 31 Disember 2012. Dan akan tertera gaji baru anda (SSM) secara uatomatik selepas itu bermula 1 Januari 2012
  3. Tahniah kami ucapkan. BOLEHLA BELANJA MAKAN..............

Kenaikan Gaji Tahunan

  • KGT SSM baru sama macam seperti yang terkandung dalam SBPA. Tiada perubahan
  • Berkaitan dengan kenaikan gaji tahunan (KGT), anda perlu menung gu surat kelulusan pergerakan gaji terlebih dahulu. Biasanya sekita r hujung bulan 5 atau awa l bulan 6.
  • Jikalau sudah dapat surat daripada jabatan, barulah boleh dapat gaji baru SSM untuk tangga gaji baru ber sama-sama tunggakan kenaikan gaji tahunan (KGT)
  • Berdasarkan makluma t yang diperolehi berdasarkan lampiran gaji, kenaikan gaji tahunan melibatkan gred 41 adalah seb anyak RM225. Maknanya kalau sebelum ini sudah bertahun-tahun , anda hanya menerima kenaikan gaji tahunan RM90 sahaja, kali ini ia melompat terus kepada RM225. Itu untuk DG41, sebagai contoh daripada kami.
  • Apabila sudah menerima surat pengesahan daripada jabatan, barulah kirannya seperti ini :
  • RM225 x dengan berapa bulan yang tertunggak. Contohnya : Tarikh Pergerakan Gaji (TPG) Januari, tunggakan Kenaikan Gaji Tahunan (K GT) anda boleh dapat sekitar bulan 7.





No comments:

Post a Comment


Pihak SKBBSB tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat atau bahan di dalam laman web ini.

skbbsb2u@gmail.com